Salonul Auto de la New York are placerea sa ne prezinte noul Jaguar XJR.
Sportiva britanicilor se lauda cu statutul de sedan luxos si al naibii
de potent. Sub capota urla vigurosul V8 supraalimentat de 5 litri, motor
ce dezvolta fix 550 cp. In plus, cu o masa redusa gratie sasiului si
caroseriei din aluminiu, noul Jaguar XJR este capabil sa prinda prima
suta de km/h in 4.6 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata
electronic la 280 km/h. Pe langa zburdalnicul propulsor, inginerii
manufacturierului britanic au ales pentru XJR o transmisie automata XF
cu opt rapoarte.
Noul Jaguar XJR vine si cu o versiune de caroserie cu ampatament marit,
spatiul interior fiind la nivelul sedanurilor nemtesti de clasa mare. Cu
un pachet ce imbina ideal tehnologia, peformantele si luxul opulent de
la interior, XJR sare in evidenta si prin designul genuin. Mai mult,
aerodinamica a fost atent studiata, astfel ca formele caroseriei nu sunt
doar prezente pentru a incanta privirea. Partea frontala propune un bot
alungit si zona inferioara a mastii ideala pentru o masina sport. Grila
radiatorului este imensa si spune totul despre caracterul insetat al
motorului pentru tone de aer. In plus, logo-ul R prezent pe grila iti
aduce aminte ca ai de-a face cu un sedan exclusivist.
Din profil, noul Jaguar XJR etaleaza o linie a caroseriei zvelta si
fluida, in timp ce montantii spate sunt vopsiti in negru lucios. Jantele
de aliaj de 20 inch sunt incaltate cu anvelope Pirelli de 365/35 pe
fata, respectiv 295/30 pe spate. Posteriorul impresioneaza prin noile
stopuri, linia portbagajului ce integreaza eleronul si evacuarile duble
cromate. Avand din plin forme rafinate si muchii agresive, noul Jaguar
XJR promite sa le faca viata grea modelelor germane cu puteri similare,
mai ales ca aici regasim eleganta britanica in forma pura si nealterata.
Pachetul sasiu-suspensie-frane-directie, a fost tunat astfel incat noul
Jaguar XJR sa profite la maximum de herghelia produsa de propulsorul V8
din aluminiu. Ne simtim obligati sa precizam ca inginerii englezi au
testat masina pe circuitele de la Nürburgring, Rockingham si pe
drumurile sinuoase situate in nordul Tarii Galilor. Asta inseamna ca
suspensia va fi capabila sa filtreze atat imperfectiunile carosabilului,
dar sa se ridice la inaltimea unei masini supersport pe circuit.
Sistemul Jaguar Adaptive Dynamics monitorizeaza comportamentul
caroseriei de pana la 500 de ori pe secunda, reusind sa neutralizeze
orice tendinte capabile sa alunge distractia soferului. Pretul de baza
al noului Jaguar XJR porneste de la 116.000 dolari americani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu